torsdag 25 september 2008

parfym

Världen luktar illa. Använd parfym.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad bär du för parfym?
tänkte på att jag glömt fråga dej.
Har lagt märke till att du bär en minnesvärd parfym som även verkar passa ngn. som likt mej är doftöverkänslig.

mons sa...

Bästa Anonym! Tack för uppskattningen. Sedan 10 år tillbaka, ungefär, använder jag bara dofter från Hermès. På senare tid har jag använt Terre d'Hermès, som har rätt mycket mineralton. Om vi har mötts nyligen är det nog den du tänker på. En favorit är annars en av husets klassiker, Eau d'Hermès. Jag har också använt Eau d'Orange Verte, och började en gång i tiden med Bel Ami. För ett halvt år sedan upptäckte jag Hermèssence, Ambre Narguillé, fantastisk. Enligt uppgift görs alla Hermès dofter på enbart naturliga råvaror, kanske är det därför du tål min lukt? Det finns en rätt stor affär i Köpenhamn där du kan leta vidare (om det är nära). Lycka till!